Hur mycket vill du låna?

  • Kreditbelopp:
  • Månadsränta:

Easycredit

Från 2006 till idag

Easycredit idag

Easycredit är Credigos systerbolag. Easycredit erbjuder privatlån på upp till 20 000 kr. Medelåldern för Easycredits kunder är 35-40 år. Det faktum att Easycredit har kunder i alla åldrar indikerar att låneutbudet är anpassat för många olika målgrupper och att efterfrågan på olika lånetyper tillgodoses.

Som låntagare är man helt anonym när man ansöker om ett lån hos Easycredit. Kreditupplysningen tas via kreditupplysningsföretaget Creditsafe, vilket innebär att det inte registreras i UC att låntagaren ansökt om ett lån. Easycredit skickar faktura via e-post och försäkrar alla sina kunder om att deras uppgifter hanteras med högsta säkerhet och sekretess.

Priserna på Easycredits privatlån är tydliga och transparenta. Månadsräntan är 1,24% - 1,91% och den effektiva ränta aldrig högre än 29,3%.

Easycredits kundtjänst har öppet alla dagar i veckan, vardagar från klockan 07.00 till 21.00 och helger från klockan 10.00 till 18.00 för att hjälpa dig med alla sorts frågor du har. Tveka inte att höra av dig till Easycredit på 08-212 212 om du undrar över någonting. Under öppettiderna finns kredithandläggare alltid på plats för att hjälpa dig.

Easycredits historia

Easycredit var bland de första bolagen i Sverige som erbjöd små konsumentkrediter, när produkten lanserades den 24 augusti 2006. Easycredit blev snabbt en populär långivare tack vare sina slagkraftiga priser, enkla lånetjänster och hjälpsamma kundtjänst. 

Easycredit har på kort tid utvecklat nya låneutbud, nya hemsidor, nya funktioner och övriga önskemål som uppfyllts till kundernas förmån. Nedan finner du, i ordning, några av de milstolpar som präglat Easycredits framgång under åren.

Ny hemsida lanseras – 31 januari 2008
Easycredit hade bara haft sin första hemsida i 2 år innan det var dags för en ny hemsida. Den nya hemsidan kom med flera förbättringar, bland annat en uppdatering som gjorde att man kunde ansöka om lån i mobilen också.

E-legitimation/BankID – 26 mars 2009
För att förenkla låneprocessen och höja säkerheten möjliggjorde Easycredit legitimering via e-legitimation. Anmärkningsvärt är även att Easycredit var först i Sverige med möjlighet att legitimera sig med e-legitimation.

Att kunna legitimera sig via e-legitimation är en säkerhet för såväl kunden som långivaren. Legitimering via e-legitimation gäller dock bara för förstagångskunder som ska ansöka om lån hos Easycredit. Som återkommande kund behöver man inte legitimera sig. 

Sveriges minsta lån lanseras – 5 juni 2011
Små lån var efterfrågat och uppskattat av Easycredits kunder och därför blev nästa steg i bolagets utveckling att lansera Sveriges minsta lån på 500 kr.

Kvartalslånet lanseras – 11 oktober 2011
Allt eftersom fler började använda Easycredit som långivare ökade efterfrågan på högre lånebelopp. Av den anledningen lanserades Kvartalslånet kort därefter. Kvartalslånet omfattade lånebeloppen 4 000 kr, 5 000 kr, 6 000 kr, 7 000 kr, 8 000 kr, 9 000 kr och 10 000 kr.

Ny hemsida lanseras – 29 april 2012
Den nya hemsidan lanserades med ett helt nytt utseende och flera nya funktioner. Användarvänligheten ökade markant i och med lanseringen av den nya hemsidan och detta var väl uppskattat av kunderna.

Livechatt – 10 oktober 2012
När Easycredit grundades skedde kommunikationen mellan kunderna och kundtjänst via telefon och e-post. Genom att lansera en livechatt på hemsidan skapade Easycredit ytterligare ett kommunikationssätt för kunderna och det har visat sig vara väldigt uppskattat.

Livechatten är bemannad av Easycredits handläggare varje dag och är ett snabbt sätt att kommunicera via under kundtjänsts öppettider. När livechatten är avstängd går det bra att skicka e-post, som besvaras så fort kundtjänst öppnar morgonen därpå.

Gratis låneansökan – 16 november 2012
När små lån introducerades i Sverige 2006 skickade man som låntagare ett sms till ett nummer och fick tillbaka ett sms med en kod. Koden använde man sig av för att fylla i ansökningsformuläret och ansöka om lånet. 

De flesta bolagen debiterade en avgift mellan 25 kr - 50 kr för sms:et med koden som man behövde för att ansöka om lånet. Hos Easycredit kostade det 25 kr tills man tog bort avgiften och gjorde låneansökan helt gratis.

Räntefritt lån – 12 december 2012
Kort efter att Easycredit tog bort ansökningsavgiften introducerades ett erbjudande till nya kunder som skulle få möjligheten att prova på Easycredit som långivare utan att betala någon ränta.

Erbjudandet var alltså ett helt räntefritt och kostnadsfritt lån på 1 000 kr till alla nya kunder. Den effektiva räntan för det räntefria lånet på 1 000 kr var 0 %, vilket betyder att om man lånar 1 000 kr så återbetalar man 1 000 kr. Inga andra kostnader.

Faktura via e-post – 5 september 2013
Under de första åren skickade Easycredit alltid fysiska fakturor till kundens folkbokföringsadress, men att skicka fakturor via e-post ansågs vara bättre av flera anledningar. Därför började Easycredit skicka ut fakturan via e-post.

Dels är det miljövänligt, dels går det fortare och dels har kunderna sin faktura tillgänglig i sin e-post var de än befinner dig. Det ska dock tilläggas att för de kunder som vill ha en fysisk faktura går det bra att kontakta kundtjänst.

Öppet alla dagar i veckan – 13 september 2013
Tidigare hade Easycredit stängt under helger. Idag har Easycredit öppet och är tillgängliga alla dagar i veckan och nås via telefon, e-post och chatt. Easycredit finns även på olika sociala medier som Facebook och Twitter.

Det ska dock tilläggas att Easycredit tar emot låneansökningar dygnet runt, 365 dagar om året. Det är visserligen under ordinarie öppettider som låneansökningarna handläggs, men det går självklart bra att ansöka om lån när kundtjänst har stängt också.

Årslånet lanseras – 25 mars 2014
För att möta kundernas efterfrågan om högre lånebelopp lanserade Easycredit Årslånet – ett större och längre lån. Numera kan Easycredits kunder låna 11 000 kr, 12 000 kr, 13 000 kr, 14 000 kr och 15 000 kr med 3 års återbetalningstid och även återbetala lånet via autogiro.

Innan Årslånet lanserades kunde man bara ha ett utestående lån i taget, men i och med att Årslånet är ett långt lån har Easycredits kunder numera möjligheten att ta ett kort lån när man redan har ett långt – och vice versa.

Ny hemsida lanseras – 24 juni 2014
Inför lanseringen av den aktuella hemsidan fokuserade Easycredit på att öka användarvänligheten för mobila besökare. Eftersom en stor del av besökarna på Easycredit.se använder sig av mobila enheter så som smartphones och iPads valde Easycredit att göra den nya hemsidan responsiv. En responsiv hemsida anpassar sig till alla olika enheter och skärmstorlekar.

Lån med betalningsanmärkning - 21 augusti 2014
Easycredit gör det möjligt för personer med betalningsanmärkning att beviljas lån. Detta erbjudande grundar sig på att personer med betalningsanmärkningar inte alltid behöver vara personer med dålig ekonomi eller återbetalningsförmåga. 

Easycredit ser istället till varje individs återbetalningsförmåga och grundar denna på mer än bara betalningsanmärkningar. Det viktigaste för Easycredit är att den ansökandes nuvarande ekonomi är tillräckligt god för att ha möjlighet bli beviljad lån hos Easycredit.

Årslån på upp till 20 000 kr - 30 oktober 2014
Easycredit utvecklar sina befintliga Årslån från 11 000 kr till 15 000 kr. Nu finns möjligheten att låna från 16 000 kr till 20 000 kr med en återbetalningstid på 5 år. Villkoren för Årslån från 16 000 kr till 20 000 kr på 5 år är precis desamma som för Årslånen från 11 000 kr till 15 000 kr på 3 år. 

Identifiering med Mobilt BankID - 31 augusti 2015
För att ytterligare öka säkerheten och samtidigt påskynda låneprocessen börjar Easycredit erbjuda möjligheten att identifiera sig med Mobilt BankID. Metoden har på senare tid blivit allt vanligare, vilket gjort att Easycredit ser det som en stor fördel att erbjuda den till sina kunder.

Vardagliga lån

Easycredits ledord är tryggt, säkert och enkelt. Hos Easycredit har alla personer som är myndiga bor i Sverige möjlighet att ansöka om ett lån. Easycredit bedömer varje persons återbetalningsförmåga individuellt efter inkomst och andra uppgifter från kreditprövningen och kreditupplysningen. Därefter bestäms kundens maximala lånesumma.

Easycredit lånar aldrig ut pengar till kunder som bedöms få svårt att återbetala sin skuld. Antingen erbjuds en lägre lånesumma eller så avslås helt enkelt ansökan. För Easycredit är kundernas säkerhet högsta prioritet. 

Easycredit vill fortsätta utvecklas i samma spår genom att hela tiden arbeta för sina kunders bästa. Som långivare har man ett ansvar att ta hand om sina kunder. Att ta hand om sina kunder innebär bland annat att se till att låntagare känner sig trygga när de lånar och även ha en god kommunikation med kunderna för att hela tiden kunna utvecklas till en bättre långivare.

Easycredits kundtjänst

Easycredit är väldigt mån om sina kunder och målet för kundtjänst är att alla kunder – utan undantag – ska känna sig nöjda med kundbemötandet. Att kundnöjdheten i Easycredits senaste kundundersökning visade 98 % kundnöjdhet bevisar att kundtjänsten lever upp till vad Easycredit lovar, nämligen marknadens bästa kundtjänst.

Flexibilitet, god kundservice och professionalism är kundtjänsts viktigaste ledord. Easycredits kundtjänst är dock inte tillfredsställd med 98 % kundnöjdhet eftersom målet är 100 % kundnöjdhet. Därför uppskattar kundtjänsten alltid feedback, tips och annan konstruktiv kritik.

Easycredits kundtjänst är alltid fullt bemannad alla dagar i veckan och nås förutom via telefon, e-post och livechatt även på flera sociala medier, såsom Facebook, Twitter, Google+ och Youtube. Tillgänglighet och flexibilitet hos kundtjänst är viktig för att kunna kommunicera med sina kunder via olika kanaler.

Förutom att kundtjänst har öppet alla dagar i veckan har Easycredit även extraöppet inför högtider och stora dagar som nyår, valborg och midsommar. Detta beror på att Easycredit vill finnas där för sina kunder när efterfrågan på lån är som störst.

Easycredit jobbar kontinuerligt med att anpassa sina tjänster efter kundernas önskemål och behov. Därför kan man även säga att företagets utveckling influerats, och kommer fortsätta att influeras, av kunderna. 

Easycredit och myndigheter

Easycredit är ett Konsumentkreditinstitut och registrerad betaltjänstleverantör som verkar under tillsyn av Finansinspektionen.

Easycredit och Credigo

Easycredit och Credigo är systervarumärken som ingår i samma bolag, Northmill AB. Trots att Easycredit och Credigo är systervarumärken är det ändå två skilda varumärken. Därför kan man ha utestående lån hos båda produkterna samtidigt.

Framtidsplaner

Easycredits framtidsplaner är att fortsätta utvecklas till att hela tiden bli en bättre långivare. För att bli en bättre långivare måste man konstant kommunicera med sina kunder. Därför läggs också stora resurser på Easycredits kundtjänst. 

Genom att ha god kommunikation med sina kunder kan Easycredit hela tiden utvecklas i rätt riktning. Därför uppskattar Easycredit alla tips, konstruktiv kritik och andra åsikter om vad som kan bli bättre – framför allt från sina kunder.

Vi behandlar din ansökan,
vänligen vänta...